onsdag 29 september 2010

Resa efter skolan..

Det är ständigt det där tjötet om vad man borde/ska göra efter studenten. Oftast ska de vara häftiga eller stora livserfarenheter man ska iväg på. Gärna direkt på hösten efter skolan. Men hur ofta händer det att folk drar iväg? Ofta är det en väldans massa prat och pepp sen blir det ändå ingenting. Men det tycket inte jag gör en ända skit faktiskt.
Jag är ingen sån person som känner att jag vill eller måste resa jorden runt eller ta en surfkurs i Australien . Jag "nöjer" mig med att vara hemma, för jag är hemma här. Och mina värderingar kommer inte pga att jag har pojkvän heller, för om jag skulle tänka mig att jag inte hade honom nu skulle jag inte känna " SINGEL, vi drar till USA och jobbar" Vad är det egentligen för fel på att bara stanna här hemma..
Man har hela livet på sig att åka utomlands om det är det man vill så det är verkligen inget man måste göra direkt efter studenten när man oftast är som fattigast. Jag trivs bra här hemma (ÄN SÅ LÄNGE) så jag håller mig här hemma. faktiskt..

Det känns faktiskt som om de finns en liten press på folk att man ska göra något viktigt, att man inte ska nöja sig med ett jobb man fått utan man mååste plugga, också de så fort som möjligt. Så visst jag vet så kan man plugga hela livet också, och jag vill inte betala för något jag inte är säker på att jag vill plugga till.

ojoj nu slutar jag skriva känner jag. ( Inget mot I och K här!! kom bara in på denna svängen när vi snackade förut)

PUSS K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar