onsdag 24 februari 2010

Tunga tankar!













Varför ska man tycka illa om någon pga deras hudfärg vilket land, stad eller tillomed stadsdel dom kommer från? Det ska inte spela någon roll om din mamma är städerska eller bankir, eller om din pappa är pizzabagare eller VD för Volvo.. du är lika mycket värd för de, du kan inte hjälpa vilken familj du föds in i, du har ingen makt om vilka dina föräldrar är.. Det ända du kan bestämma över är vem du blir. Ingen annan än du kan bestämma över vad som rullar över dina läppar.
Jag tycker själv det är sjukt intressant med folk som är olika mig själv, för alla har en historia att berätta. Det kan vara allt från att ha rest över havet i en liten båt tillsammans med 50 andra, till att ha växt upp i ett jätte hus och fått allt man pekat på.. Jag tycker de e helt magiskt att man kan se så olika ut och vara så olika.. Jag säger verkligen inte att jag älskar allt och alla, för de gör jag verkligen inte! jag hamnar ofta i tjafs pga jag inte kan hålla käften eller tycker helt annorlunda än den jag snackar med.. Men jag försöker verkligen ge folk en ärlig chans innan jag dömer dom..
Jag tycker verkligen man ska tänka en gång extra innan man kallar ngn ful eller ngt.. För vem har bestämt vad som är snyggt och fult?, Vem kan säga att en person är ful, smaken är som baken... Jag har många gånger fått höra att jag har konstigt smak på killar, att dom är fula eller ngt.. men vafaan de är inte mina kompisar som ska tycka dom är snygga, eller? De e ju jag ;D
Jag har lärt mig att man inte kan säga precis vad man vill till vem som helst, folk tar illa upp och tycker de e jobbigt när man är för ärlig..
Man vill gärna blunda lite och inte se alla hemska saker som händer.. Allt från barn som blir våldtagna, till folk som svälter.. Jag tycker man ska hjälpa dom som behöver hjälp, även om de så bara e att hålla upp dörren för någon, hjälpa mamma plocka ur disken eller skicka en futtig tia till dom som svälter i Haiti...
Jag är uppväxt med en mamma och pappa som bor tsms och har alltid känt mig trygg i mitt hus och alltid vetat att mina föräldrar ställer upp till tusen, de har vart en plats där jag kan säga vad jag vill och inte bli hånad om jag tycker si eller så.. Tack vare de är jag stolt och trygg i mig själv, jag tycker inte om att ta skit och står inte bara passivt och lyssnar på om någon säger ngt jag tycker är hel konstigt.. Detta gör att jag i många fall blir ovän med folk.. men skit samma, Mina vänner accepterar mig som den jag och de jag tror på!.. Och tro för tusan inte alla mina vänner tycker och tänker precis som jag för de stämmer inte, men vi har lärt oss att accaptera varandra som vi är!

Det jag vill säga är att alla är olika! Men inte sämre eller bättre för de, Man borde älska mer än hata!
Och en liten sak till, släng iväg ett leende till den du möter. De kostar så lite men kan ge så himla mycket!

Ojoj, tungt inlägg :P

Pussen/ I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar